نحوه کشیدن دندان

extraction1
روش کشیدن دندان چگونه است؟
کشیدن دندان شما بسته به قابل مشاهده یا نهفته بودن، روش ساده و جراحی می باشد.
کشیدن ساده
شما یک بی‌حسی موضعی دریافت خواهید کرد که ناحیه اطراف دندان شما را بی‌حس می‌کند تا در طول عمل فشار و درد را حس نکنید، سپس دندانپزشک از ابزاری به نام الیواتور برای شل کردن دندان و از فورسپس برای برداشتن آن استفاده می کند.
کشیدن به روش جراحی
احتمالاً هم بی حسی موضعی و هم بی حسی داخل وریدی دریافت خواهید کرد که دومی باعث آرامش شما می شود. همچنین ممکن است بسته به شرایط پزشکی، بیهوشی عمومی دریافت کنید. با بیهوشی عمومی، در طول عمل بیهوش خواهید ماند.
دندانپزشک عمومی یا جراح دهان با یک برش کوچک لثه شما را برش می دهد. آنها ممکن است نیاز به برداشتن استخوان اطراف دندان شما یا بریدن دندان قبل از کشیدن آن داشته باشند.
خطرات کشیدن دندان چیست؟
چند خطر برای کشیدن دندان وجود دارد. با این حال، اگر دندانپزشک شما این روش را توصیه کند، احتمالاً مزایای آن بیشتر از احتمال عوارض کوچک آن است.
معمولاً پس از کشیدن دندان، یک لخته خون به طور طبیعی در حفره (سوراخی در استخوان که دندان در آن کشیده شده است) ایجاد می شود. با این حال، اگر لخته خون تشکیل نشود یا از جای خود خارج شود، استخوان داخل حفره می تواند در معرض دید قرار گیرد - که به آن "Dry Socket " می گویند. اگر این اتفاق بیفتد، دندانپزشک با قرار دادن یک پانسمان آرام بخش روی آن به مدت چند روز از آن ناحیه محافظت می کند. در این مدت لخته جدیدی تشکیل می شود.
سایر خطرات عبارتند از:
خونریزی که ممکن بیش از 12 ساعت طول بکشد
تب و لرز شدید که نشانه عفونت است
حالت تهوع یا استفراغ
سرفه
درد قفسه سینه و تنگی نفس
تورم و قرمزی در محل جراحی
در صورت مشاهده هر یک از این علائم با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

برای معلومات بیشتر در مورد ارتودنسی همین حالا با کلینیک دندانپزشکی برتر  مشاوره رایگان را ترتیب دهید