کلینیک دندانپزشکی برتر » دندانپزشکی اطفال » مشکلات دندانی رایج در کودکان

مشکلات دندانی رایج در کودکان

childrin dent1
مشکلات  دندانی رایج در کودکان
هیچکس کامل نیست مخصوصا بچه ها!
برخی از مشکلات رایجی وجود دارد که بسیاری از کودکان در مورد سلامت دندان های خود با آن مواجه هستند.
پوسیدگی دندان
دندان های حساس
بیماری لثه
فقط چند مورد از مشکلاتی وجود دارد که کودک شما ممکن است با آن روبرو شود اما نترسید! همه اینها در کلینیک دندانپزشکی برتر با متخصص دندانپزشک اطفال قابل درمان هستند.

پوسیدگی دندان

پوسیدگی یا پوسیدگی دندان یک بیماری قابل پیشگیری است. در حالی که پوسیدگی زندگی شما را به خطر نمی اندازد، اما ممکن است بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارد.
هنگامی که دندان ها و لثه های شما به طور مداوم در معرض مقادیر زیادی مواد قندی قرار می گیرند، ممکن است اسیدهایی تشکیل شوند که شروع به از بین بردن مینای دندان کنند. غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند آب نبات، کلوچه ها، نوشابه ها و حتی آب میوه ها بر روی دندان های شما رسوب می گذارند. این رسوبات با باکتری هایی که به طور معمول در دهان شما زنده می مانند و پلاک تشکیل می دهند ترکیب می شود.
ترکیب رسوبات و پلاک اسیدهایی، را تشکیل می دهد که می تواند به ساختار معدنی دندان آسیب برساند و در نتیجه پوسیدگی دندان ایجاد شود.

دندان های حساس

دندان های شما در واکنش به تغییرات دما منبسط و منقبض می شوند. غذاها و نوشیدنی‌های گرم و سرد می‌توانند باعث درد و یا عصبانیت مردم با دندان‌های حساس شوند. با گذشت زمان، مینای دندان ممکن است فرسوده شود، لثه ها عقب نشینی کنند یا دندان ها ممکن است ترک های میکروسکوپی ایجاد کنند، داخل دندان را در معرض دید قرار داده و انتهای عصبی را تحریک کند. تنفس هوای سرد می تواند برای کسانی که دندان های بسیار حساسی دارند دردناک باشد.

بیماری لثه

بیماری لثه یا پریودنتال می تواند باعث التهاب، از دست دادن دندان و آسیب استخوان شود. بیماری لثه با یک لایه چسبنده باکتری به نام پلاک شروع می شود. لثه ها در مراحل اولیه بیماری یا التهاب لثه می توانند به راحتی خونریزی کنند و قرمز و متورم شوند. با پیشرفت بیماری به پریودنتیت، دندان ها ممکن است بیفتند یا نیاز به برداشتن توسط دندانپزشک داشته باشند. بیماری لثه بسیار قابل پیشگیری است و معمولاً با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه قابل پیشگیری است. یکی از شاخص های بیماری لثه بوی بد مداوم یا طعم بد دهان است.

آفت دهان

آفت (زخم آفتی) زخم های کوچکی در داخل دهان هستند که اغلب عود می کنند. به طور کلی یک یا دو هفته طول می کشد، مدت زمان آفت ها را می توان با استفاده از دهان شویه های ضد میکروبی یا عوامل موضعی کاهش داد. زخم آفتی یک پایه سفید یا خاکستری دارد که با حاشیه قرمز احاطه شده است.