مراقبت های بعد از ایمپلنت برای بیماران کلینیک تخصصی دنداپزشکی برتر

مقابله با درد

مدت کوتاهی پس از جراحی ایمپلنت دندانی اثر بی حسی از بین می رود بنابراین برای کنترول درد باید مصرف مسکن ها را شروع کنید. مسکن های بدون نسخه در داروخانه برای مقابله با درد مناسب هستند.

رژیم غذایی

یکی از مهترین مراقبتهای بعد از ایمپلنت دندانی رعایت رژیم غذایی صحیح است . در روز های اول بعد از جراحی استفاده از غذاهای نرم توصیه می شود . بیماران می توانند هر زمان که احساس راحتی می کنند رژیم غذایی طبیعی خود را از سرگیرند . در طول دوره نقاهت مقدار زیادی آب و نوشیدنی بنوشید تا آب مورد نیاز بدن شما تامین شود . تا 24 ساعت بعدازجراحی ازخوردن ونوشیدن غذاهای گرم جدآ خود داری فرمایید . غذا حتما سرد وخنک باشد و از نی نوشیدنی به هیچ عنوان 24 ساعت بعد از جراحی اسفتاده نکنید .

رعایت بهداشت

برای بهبودی سریع زخم ایمپلنت های دندانی محل جراحی باید تمیز نگه داشت شود . به مسواک زدن دندان های خود به شکل همیشه ادامه دهید اما از لمس بخیه و ایمپلنت خود داری کنید . مصرف آنتی بیوتیک و شستشوی دهان با محلول کلرهگزیدین و ضد عفونی محل را به خوبی انجام خواهد داد .

تورم

مقداری تورم صورت پس از جراحی ایمپلنت مورد انتظار است . برای به حداقل رساندن تورم سعی کنید سر خود را بالا نگهدارید و سطح فعالیت خود را تا آنجا که ممکن است پایین بیاورید . پک یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و 4 تا 5 ساعت بعد از جراحی به صورت موقت از آن استفاده کنید .

سیگار گشیدن

سیگار کشیدن بعد از عمل جراحی ایمپلنت خطر بروز عفونت را افزایش می دهد . توصیه می شود که بیمار حداقل 8 هفته پس از جراحی ایمپلنت سیگار نکشد .

نکات قابل توجه

بدن هرفرد متفاوت است ، بنابراین به بدن خود برای بهبودی فرصت دهید . به صورت کلی بهبودی بعد از ایمپلنت فاز های زیر را طی می کند .

1: روزعمل جراحی و روز بعد از آن ناراحت کننده ترین زمان ممکن است . معمولا صورت مقداری تورم دارد . از حرکاتی که باعث کشیده شدن بافت می شود مانند باز کردن زیاد دهان و لبخند زدن خود داری کنید . ازفشار دادن زیاد لثه به دلیل احتمال خونریزی نیز خود داری کنید .

2: در روز سوم هر چند هنوز مقداری ورم دارید اما باید راحت تر باشید معمولا میتوان رژیم غذایی سفت تری را شروع کنید ضمنآ سعی کنید با طرف مقابل محل جراحی جویدن شروع کنید. با رعایت بهداشت درد و ناراحتی به تدریج کمتر می شود . تورم صورت ، کبودی و خونریزی نیز کمتر خواهد شد در صورتی که هنوز درد دارید به مصرف مسکن ادامه دهید . بهبودی به فاز درمان ، دریافت تاج یا مرحله اتصال ایمپلنت به استخوان فک نیز بستگی دارد .بهبودی درهر فرد بسته به بدن وبرنامه درمانی متفاوت است. برنامه معاینات خود را پیگیری کند و در صورتی که درد و ناراحتی بشتر از سه روز ادامه یافت به دندان پزشک خود تماس بگیرید .

3: برای کشیدن بخیه ده روز بعد از جراحی مراجعه کنید .

4: دارو های تجویزی دکتر را سروقت و به صورت کامل تا آخر استفاده نمایید .

5: تورم ، درد ، خونابه وکبودی صورت بعد از جراحی طبیعی میباشد و به مرور رفع خواهد شد .

6 : استفاده از دندان مصنوعی و فیلیپر در ناحیه جراحی ممنون می باشد .