کلینیک دندانپزشکی برتر » ارتودنسی » مزایایی درمان ارتودنسی

مزایایی درمان ارتودنسی

ortho1
ارتودنسی ظاهر بهتری برای لبخند شما ایجاد می کنند، اما مهمتر از آن، کیفیت پریودنتال، فک و سلامت دهان شما را بهبود می بخشند. دندان های صاف تر، پوسیدگی دندان را کاهش می دهند که علت اصلی بیماری پریودنتال است. استفاده از ارتودنسی برای برابر کردن دندان‌ها می‌تواند از علائم اختلالات گیجگاهی فکی (TMJ) نیز جلوگیری کند. در نهایت، ارتودنسی فاصله بین دندان ها را از بین می برد و رعایت بهداشت دهان و دندان را آسان تر می کند.
یک متخصص ارتودنسی می تواند به شما در بهبود تصویر کلی از خود از جمله مزایای دیگر کمک کند. اگر قصد دارید به یک متخصص ارتودنسی در کلینیک دندانپزشکی برتر مراجعه کنید، در زیر برخی از مزایایی که باید در نظر داشته باشید ذکر شده است.

ظاهر بهبود یافته

شاید برجسته ‌ترین و چشمگیرترین مزیت دریافت درمان ارتودنسی بهبود ظاهر باشد. از نظر علمی اعتماد به نفس داشتن در ظاهر، حالت عاطفی و هوشیاری ذهنی شما را افزایش می‌دهد و بدین ترتیب سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد. علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و درک دیگران از شما، لبخند بهتر از جانب شما می‌تواند منجر به بهبود روابط بین فردی، عملکرد تحصیلی و موفقیت حرفه‌ای شود.
به طور کلی، مراجعه به کلینیک دندانپزشکی برای نیازهای ارتودنسی خود باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

بهداشت دهان و دندان بهتر

بهداشت دهان و دندان بر نحوه دید شما و ارتباط با دیگران تأثیر می گذارد زیرا اغلب افرادی که با بوی دهان معروف به هالیتوزیس مبارزه می کنند در طول مکالمه با آنها اجتناب می شود. همچنین صاف‌ تر بودن دندان‌ها نه تنها شما را برای دید جذاب‌تر می‌کند، بلکه توجه شما را به سلامت دهان و دندان‌تان نیز جلب می‌کند. دندان هایی که به درستی برابر شده اند استرس ناشی از نشستن ذرات غذا در دندان های را که منجر به ایجاد حفره و پلاک می شود نجات می دهد. هنگامی که دندان های شما به درستی برابر نشده باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که دندان های شما محیطی را ایجاد کنند که منجر به خطر افتادن سلامت بهداشت دهان و دندان و همچنین بیماری های پریودنتال شود. مراجعه به متخصص ارتودنسی در کلینیک دندانپزشکی برتر شما را از استرس و هزینه های اضافی درمان بیماری های دهان نجات می دهد.

افزایش عملکرد دهان

به دست آوردن نیاز به ارتودنسی راهی موثر برای درمان مشکلات فک و صورت است. که باعث عملکرد بهتر دهان می شود.
برای افرادی که درد جویدن، بیرون زدگی فک، میگرن و آپنه خواب را تجربه می کنند، مراجعه به متخصص ارتودنسی می تواند به تسکین درد مرتبط با این وضعیت دندانی کمک کند و در عین حال برای سلامت دهان و دندان بهتر در برابر شدن دندان ها کار کند. هنگامی که دندان ها به درستی برابر شوند، فک به موقعیت طبیعی خود باز می گردد و در نتیجه مشکل جویدن و احساس درد متوقف می شود. لازم به ذکر است که درمان عوارض فک غیر تهاجمی و ساده است.

بهبود در گفتار و جویدن
انواع خاصی از مشکلات بایت می تواند صحبت کردن یا خوردن را دشوار کند. ارتودنسی می تواند دندان های شما را مجدداً تنظیم کند تا گفتار و تغذیه شما را بهبود بخشد.

جلوگیری از سایش دندانی
یک بایت نامناسب ممکن است منجر به سایش بیش از حد یا ناهموار دندان ها شود. که با ارتودنسی می توان از سایش دندانی جلوگیری نمود.

درست کردن بایت
اوربایت، اندر بایت و هر چیزی یگری در این بین با ارتودنسی خوب قابل رفع است. بایت نادرست می تواند منجر به مشکلات بی شماری مانند بیماری لثه، پوسیدگی دندان و سایش شود.

افزایش اعتماد به نفس
مردم از ظاهر دندان ها بسیار آگاه هستند و یک لبخند جذاب می تواند نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس داشته باشد.
مطالب بیشتر