کلینیک دندانپزشکی برتر » دندانپزشکی اطفال » اورژانس های دندانپزشکی در کودکان

اورژانس های دندانپزشکی در کودکان

childrin
اورژانس های دندانپزشکی در کودکان

موارد اضطراری در کودکان همیشه اتفاق می افتد، دندان ها شکسته یا می افتند. زبان ها را گاز می گیرند. اما شما نترسید!
برخی از موارد اضطراری رایجی را که کودکان با آن مواجه می‌شوند و کارهایی که باید در مورد آنها انجام دهیم را باهم مرور می‌کنیم.

دندان درد
با تمیز کردن دقیق اطراف دندان درد شروع می شود. با استفاده از آب نمک گرم، دهان را بشویید تا مواد غذایی گیر افتاده بین دندان ها جابجا شوند. تحت هیچ شرایطی نباید آسپرین را روی دندان دردناک یا روی لثه استفاده کنید. در صورت تورم صورت، کمپرس سرد روی آن ناحیه قرار دهید. برای تسکین موقت درد، استامینوفن توصیه می شود. در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

زبان، لب یا گونه بریده یا گاز گرفته شده

کمپرس یخ ر ا می‌تواند در ناحیه آسیب ‌دیده اعمال کنید. در صورت خونریزی، فشار محکم (‏اما ملایم)‏را با گاز استریل و یا یک پارچه تمیز اعمال کنید. اگر خونریزی با فشار متوقف نشد و یا بعد از ۱۵ دقیقه ادامه یافت، به اورژانس مراجعه کنید.

دندان شکسته
محل را با آب گرم بشویید. یک کمپرس سرد روی ناحیه صورت آسیب دیده قرار دهید. قطعات شکسته دندان را بازیابی کنید. فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید.

احتمال شکستگی فک
در صورت آسیب دیدگی فک، دهان را با حوله، کراوات یا دستمال ببندید. فوراً به اورژانس مراجعه کنید.

کنده شدن دندان دائمی
دندان را دوباره بگیرید و مطمئن شوید که آن را با تاج نه با انتهای ریشه نگهداشته اید. بشویید، اما دندان را بیش از حد لازم تمیز نکنید و یا در دست نگیرید. دندان را در ساکت قرار دهید و آن را با استفاده از یک تکه پارچه و یا گاز تمیز در جایش نگه دارید.
اگر دندان را نمی توان دوباره در موقعیت اش گذاشت، آن را در یک فنجان حاوی شیر یا آب حمل کنید. چون زمان ضروری است، و فورا به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

خونریزی بعد از افتادن دندان شیری
یک تکه گاز بردارید و آن را (‏محکم)‏بر روی ناحیه خونریزی قرار دهید. گاز را به مدت 15 دقیقه نگه دارید اگه خونریزی بند نیامد به دندانپزشک مراجعه کنید.