کلینیک دندانپزشکی برتر » ایمپلنت » عوارض ایمپلنت دندانی

عوارض ایمپلنت دندانی

Complications
جراحی ایمپلنت دندان یکی از ایمن ترین و قابل پیش بینی ترین روش هایی است که انجام می دهیم. خطرات ایمپلنت دندان بسیار اندک است و حتی عوارض کمتری برای ایمپلنت دندان پس از جراحی وجود دارد. میزان موفقیت این درمان بیش از 99 درصد است و هنگامی که توسط دندانپزشکان متخصص واجد شرایط و با تجربه ما در کلینیک دندانپزشکی برترانجام شود، شانس موفقیت شما حتی بیشتر می شود.
البته، مانند همه چیز در زندگی و به ویژه در جراحی، برخی از خطرات بالقوه ایمپلنت دندان وجود دارد. اما روش‌های پزشکی تثبیت شده ما و تجربه کارکنان ما تقریباً به طور کامل این خطرات را کاهش داده و می‌تواند به راحتی با برنامه ‌ریزی دقیق از بسیاری از عوارض ایمپلنت دندان جلوگیری کند.
به عنوان مثال، ما در کلینیک دندانپزشکی برتر، سابقه پزشکی شما، انواع عکسبرداری ها (PA، OPG و CBCT) را می گیریم و یک معاینه پزشکی کامل به شما می دهیم. این به ما کمک می کند تا با ارائه ایده های که چگونه درمان های برای شما کار می کند و به ما اجازه می دهد تا برنامه های دقیق قبل از عمل را انجام دهیم، هر گونه عوارض ایمپلنت دندان را به حداقل برسانیم. ما انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی را متناسب با هر فرد ارائه می دهیم.

عوارض ایمپلنت:
عدم اتصال ایمپلنت و استخوان:
دلیل پایداری و عملکرد ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های واقعی این است که پست‌های تیتانیوم پس از چند ماه قرار گرفتن در محل خود به استخوان جوش می خورد. شایع ترین عارضه ایمپلنت دندان زمانی است که ایمپلنت و استخوان به یکدیگر متصل نمی شوند.
اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم ایمپلنت را به راحتی و بدون درد دوباره بیرون بیاوریم. ممکن است بتوانیم فورا یک ایمپلنت جدید قرار دهیم یا چند ماه صبر کنیم تا به استخوان شما زمان بدهیم تا بهبود یابد.
Peri-implantitis:
 این بیماری می تواند لثه و استخوان های اطراف ایمپلنت را تحت تاثیر قرار داده و خطر عدم موفقیت ایمپلنت های دندانی را افزایش دهد. با گذشت زمان، Peri-implantitis می تواند منجر به تحلیل استخوان و شل شدن ایمپلنت شما شود.
اگر سیگار نکشید، سبک زندگی سالمی داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید، شانس شما برای ابتلا به Peri-implantitis  بسیار کاهش می یابد. با این حال، اگر هر گونه عارضه ایمپلنت دندانی را در اثر Peri-implantitis تجربه کردید، ما می توانیم از دست دادن استخوان را برطرف کنیم و ایمپلنت شما را دوباره قرار داده، یا جایگزین کنیم.
سایر عفونت ها:
مانند هر نوع جراحی، خطر بالقوه عفونت ایمپلنت دندان و بافت اطراف آن وجود دارد. با این حال، به دلیل شرایط استریلی که در آنها انجام می شود، عفونت های ناشی از جراحی ایمپلنت دندان بسیار نادر است. در بیشتر موارد، ما همچنین یک دوره آنتی بیوتیک را پس از درمان به شما ارائه می دهیم تا خطر ابتلا به عفونت ایمپلنت های دندانی پس از جراحی را کاهش دهید.
آسیب عصبی:
از آنجایی که ایمپلنت ها با جراحی در فک شما قرار می گیرند، خطر اندکی نیز وجود دارد که ایمپلنت های دندانی باعث آسیب عصبی در روند درمان شما شوند. این عارضه نادر ایمپلنت دندانی می تواند باعث درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در لب ها، دندان ها، لثه ها یا چانه شود.
با مطالعه محل دقیق اعصاب شما، می توانیم به طور موثر تعیین کنیم که از چه اندازه ایمپلنت استفاده کنیم. این بدان معنی است که ما می توانیم به طور موثر از برخورد با عصب جلوگیری کنیم و خطر آسیب دیدن بوسیله ایمپلنت های دندانی را از بین ببریم.
بیماری لثه:
اگر قبل از عمل جراحی به بیماری لثه مبتلا هستید، در معرض خطر بیشتری برای عوارض پروسه ایمپلنت دندان هستید. پریودنتیت، شکل پیشرفته بیماری لثه، می تواند باعث تحلیل استخوان شود که تاثیر زیادی بر شانس درمان شما دارد.
باکتری ها بافت های همبند ریشه دندان را می خورند، لثه ها را از بین می برند و استخوان ها را ضعیف می کنند. ما همیشه قبل از شروع درمان ایمپلنت دندان، بیماری لثه شما را درمان می کنیم تا مطمئن شویم که بر نتیجه نهایی شما تأثیر نمی گذارد.

اگر می خواهید در مورد اینکه چگونه خطرات روش های ایمپلنت دندان را کاهش دهید و از عوارض ایمپلنت دندان جلوگیری کنید، تا آن را به یکی از ایمن ترین و قابل پیش بینی ترین درمان ها در دندانپزشکی مدرن تبدیل کنید. پس با تیم ما در اینجا در کلینیک دندانپزشکی برتر تماس حاصل نمایید
مطالب بیشتر